‘De ware held is een heel leuk boek omdat het niet alleen maar één thema heeft maar meerdere thema’s. Een thema is bijvoorbeeld dat als je als kind tegen problemen aanloopt dat je dan gelijk naar een volwassene die je vertrouwt moet gaan en je niet bang moet zijn dat ze je uitlachen of niet geloven’

RamsesBoekbespreker

Boekrecensie De ware held
Uit: de serie Bovenwereld van Scarlett Thomas

De ware held gaat over Fee en haar vrienden Wolf, Maximiliaan, Jade en Lexie. Het verhaal speelt zich af rond midwinter. En in die tijd van het jaar gebeuren er allemaal onverklaarbare dingen: Alle katten verdwijnen, de machtige Diberi (boekenverslinders) zijn opeens weer terug en er is een gekke voorspelling gedaan dat de wereld precies op midwinter vernietigd zal worden. Ondertussen zit Fee opgesloten in de Bovenwereld, is Wolf bezig met een bijna onmogelijke zoektocht naar zijn zusje Natasja en wordt Lexie bedreigd door de gestoorde en egoïstische professor Jupiter Pauw. Zal Fee weten te ontsnappen uit de bovenwereld? Zal Wolf zijn zusje vinden? Zal Lexie bevrijd worden uit de klauwen van professor Jupiter Pauw? Kan de wereld toch nog gered worden? Dat allemaal kom je te weten als je De ware held gaat lezen.

De ware held is een heel leuk boek omdat het niet alleen maar één thema heeft maar meerdere thema’s. Een thema is bijvoorbeeld dat als je als kind tegen problemen aanloopt dat je dan gelijk naar een volwassene die je vertrouwt moet gaan en je niet bang moet zijn dat ze je uitlachen of niet geloven. Die volwassene kan je moeder zijn maar ook de vader van je beste vriend(in). Een ander thema is dat het soms goed is om egoïstisch te zijn en alleen maar voor jezelf te handelen, natuurlijk moet je ook aan anderen denken maar alleen niet om daardoor zelf machtiger te worden. Wat ook leuk aan het boek is, is dat het zo geschreven is dat het echt zou kunnen gebeuren.

Titel: De ware held
Boekbespreker: Ramses (10 jaar)
Schrijver: Scarlett Thomas