Kinderen die van spanning, avontuur, mysterie en magie houden gaan Jack & Lev zeker supermooi vinden en het in één ruk uitlezen, want het is heel spannend en grappig geschreven.

RamsesBoekbespreker

Boekbespreking: Jack & Lev

Het boek Jack & Lev gaat over een jongen (Jack) die in het saaie dorp Hardegem woont waar weinig gebeurt. Zijn vader werkt veel in het buitenland en als hij er niet is dan wordt Jack door zijn egoïstische tante verzorgd. Wanneer Lobbes, de hond van Jack, wordt ontvoerd ontmoet Jack Lev. Lev hoort bij het volk Katomanen, zij komen uit een andere dimensie en willen het leven op aarde een beetje in goede banen sturen. De Katomanen leven in Hubs, onzichtbare huizen die zich aanpassen aan de bewoner, ook hebben Katomanen toverkracht die noemen ze de machtkracht. Lev komt in Hardegem wonen omdat daar de Katomanen vreemde activiteiten hebben waargenomen. Zoals dat de burgemeester gekke wetten maakt en er duistere figuren in het dorp komen wonen. Met hulp van Jack probeert zij te achterhalen wat er aan de hand is.

Kinderen die van spanning, avontuur, mysterie en magie houden gaan Jack & Lev zeker supermooi vinden en het in één ruk uitlezen, want het is heel spannend en grappig geschreven. Wat ik heel grappig vind is dat de Katomanen niet zo heel goed Nederlands spreken waardoor er allemaal verwarrende situaties ontstaan. Jack & Lev is een boek dat geschreven is in het Nederlands waardoor er meer uitdrukkingen en spreekwoorden in zitten dan in boeken die vertaald zijn, ik vind dat hierdoor het boek veel leuker is. Het boek is zo geschreven dat het zo zou kunnen gebeuren, omdat het zich in Nederland en in deze tijd afspeelt.

Boekbespreker: Ramses
Auteur(s): Patricia de Leeuw en Marieke van Zutphen
Genre: magie, vriendschap, andere dimensies, mysterie en humor