‘Het boek zelf is heel erg spannend en daardoor word je er door de eerste bladzijde al door gegrepen. Ikzelf vind het ook wel grappig maar soms is het boek ook wel erg gruwelijk doordat er personages waar je om bent gaan geven in doodgaan. Wat ik  leuk vind aan het boek is dat het zo geschreven is dat het lijkt of het ook echt kan gebeuren en dat je ook echt mee gaat voelen met de drie hoofdpersonen alsof ze je beste vrienden zijn. ‘

RamsesBoekbespreker

Het boek Woeker gaat over drie tieners: Anaya een meisje dat voor bijna alles allergisch is, Seth een weesjongen die al zijn hele leven bij verschillende gezinnen heeft gewoond en Petra, vroeger de beste vriendin van Anaya, die sinds Petra een waterallergie heeft niet meer bevriend is met Anaya. Deze drie tieners zijn wanneer de planeet aangevallen wordt door gekke planten immuun voor het gif en zuur waar andere mensen dood aan gaan of ernstig letsel door oplopen. Na een tijd beginnen de tieners ook nog eens te veranderen in een soort van dierlijke wezens. Uiteindelijk worden ze naar een legerbasis gebracht voor onderzoek naar hun DNA om te kijken of ze een medicijn kunnen maken tegen de planten. Op de legerbasis komen ze er achter wat ze zijn en wat de planten zijn. Maar wat is dat?

Het boek zelf is heel erg spannend en daardoor word je er door de eerste bladzijde al door gegrepen. Ikzelf vind het ook wel grappig maar soms is het boek ook wel erg gruwelijk doordat er personages waar je om bent gaan geven in doodgaan. Wat ik  leuk vind aan het boek is dat het zo geschreven is dat het lijkt of het ook echt kan gebeuren en dat je ook echt mee gaat voelen met de drie hoofdpersonen alsof ze je beste vrienden zijn. Wat ik wel jammer vind is dat het tweede boek nog niet uit is, want daar had ik me wel echt op verheugd toen ik dit boek uit had gelezen. Ik raad dit boek aan voor kinderen die wel van spannende boeken houden die net geen horror verhalen zijn.

Titel: Woeker (boek 1 uit de serie De Invasie)
Schrijver: Kenneth Oppel
Uitgever: Condor